LUCIA (Bf+2)

Idag är det Lucia en dag då många sagt att Pyret ska komma. "Åh, då blir det en liten Lucia eller tomtenisse", vet inte hur många gånger jag hört det. Men tyvärr verkar det som att alla ni som förutspått detta har fel. Bitter?! Jag?! nej, inte alls.. haha:P. Jag vet att man oftast går över tiden med första barnet, men det är inte roligare för det. Pyret skulle ju vara här nu, vi skulle ju sitta inne och mysa, våran lilla familj. Vi skulle bara njuta av varandra och hela lägenheten skulle lukta bebis. Istället är Pyrets pappa på jobbet och sliter och Pyrets mamma, som varit hemma i 3 månader nu..., gör allt för att försöka fördriva den oerhört långsamt tickande tiden. Att vänta är som sagt inte mitt gebit, jag har ju faktiskt gått mer än 100% av en graviditet. Jag har, efter idag, gått 282 av 280 dagar..


Pyrets ankomst

13 Lucia Jossan (flicka på 3620g), Anna-Maria (pojke 3655g)

14 Veronica (flicka på 3700g)

15 Elin, Malin (flicka)

16

17

18

19 Farbror Johan

20

21

22

23

24 Julafton

25

26 Igångsättning

27

28



Kommentarer
Postat av: Malin

Det e faktiskt en liten tröst att det iaf e minst en till som känner precis samma som jag :) Tyckte man fick lära sig i skolan att man ska va gravid i nio månader. Inte mer!

2010-12-13 @ 13:14:16
URL: http://malinella.blogg.se/
Postat av: Anki

Förstår att man bara vill få ut bebisen nu men det positiva är att det max är 12 dagar kvar! :) hur mår du annars? Nå värkar eller chillar pyret bara?

2010-12-13 @ 14:25:44
Postat av: Pyretsmamma

Anki: Jo, försöker tänka så, men det är svårt. Pyret verkar tycka om att reta sin mamma för jag har haft sammandragningar och förvärkar i ca 3 veckor nu, tär på krafterna, vill ju bara att det ska sätta igång på riktigt. Men som du säger max 11 dagar idag tills h*n är här nu.

2010-12-14 @ 09:51:08
URL: http://pyretsmamma.blogg.se/
Postat av: Jossan

Skiiiiit, det blev inte "min" dag ;)



Själv gick jag över 4 dagar, så jag vet väntan efter BF är seg, men så plötsligt händer det!



Håller tummarna nu.

Kram på dig

2010-12-14 @ 15:53:43
Postat av: Pyretsmamma

Nej, du vann inte gissningen...hehe. Men inte många kvar nu som kan ha rätt..haha.



Ja, det är ju så. Plötsligt händer det, men om endå plötsligt kunde komma lite tidigare :D



kramar

2010-12-14 @ 17:20:26
URL: http://pyretsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0